KUMIHIMO a 4D tvoření
Kumihimo je tradiční japonská technika splétání šňůrek, jejíž hlavním přínosem (vedle vytváření krásných a rozmanitých výrobků) je obrovský vliv na rozvoj zdravého sebevědomí dětí i dospělých, kteří se považují za manuálně nešikovné či méně zručné.
Toto zdravé sebeuvědomování má dvě příčiny.
1. - Když se člověk podívá i na nejjednodušší náramek vyrobený na Kumihimo disku, tak většině lidí proběhne hlavou myšlenka - "tohle bych asi nezvládnul" nebo "tyhle věci mi nikdy nešly". A tento program předáváme i svým dětem, kteří ho přijmou jako fakt a pak ho budou zase předávat dál svým dětem.
Náramek vyrobený základní technikou.
Z vlastní zkušenosti na našich dílnách můžeme garantovat, že takovýto náramek dokáže vyrobit 97% dětí ve věku od 5 let!
2. - Symetrické zapojení obou rukou má přímý vliv na vyrovnávání činnosti obou mozkových hemisfér, což vede k uvolnění dnes výrazně přetížené levé mozkové hemisféry a významně tak přispívá k harmonizaci osobnosti člověka od útlého věku.
Také z těchto důvodů vymysleli a praktikovali tuto výtvarnou činnost starověcí samurajové, kteří tímto způsobem vyráběli doplňky svojí výstroje a zároveň tak posilovali svojí psychickou odolnost. Dnes bychom řekli, že meditovali.
Používáním obou rukou symetricky, pak trénovali jemnou motoriku pro větší schopnost ovládat dva meče.
Samurajové používali dřevěný kulatý stav Marudai, ale my dnes můžeme využít praktický pěnový disk se zářezy, který techniku splétání výrazně usnadní a zároveň hlavní princip (střídání rukou) zůstane zachován.
Díky pěnovému disku se tak z této techniky stává zábavná a dostupná výtvarná aktivita, kterou zvládne opravdu každý, kdo překoná zakořeněné předsudky.
A pokud Kumihimo spojíme s tvořením 4D, pak tato výtvarná aktivita dostane mnohem,mnohem větší význam.
Z naší zkušenosti víme, že pokud dětem věnujeme chvilku a ukážeme jim jak na to, zpravidla se pro splétání nadchnou. Pak už jen můžete sledovat, jak se stávají sebevědomějšími přímo před Vašima očima.
Po chvilce přehazování šňůrek a točení kolečkem se totiž pod diskem začne odvíjet krásný úplet a to je prostě doslova
MAGIE.
Ve školách, kde s dětmi tyto náramky pleteme, bývají paní učitelky často překvapené, jak to baví i kluky, ale hlavně jak se během tvoření zklidní i ti "více aktivní" žáci.
JAK NA TO,
MŮŽETE DĚTEM UKÁZAT VY,
A VÁM TO MŮŽEME UKÁZAT MY.
VÝROBA NÁRAMKU V PŘEHLEDNÉM VIDEONÁVODU.
A co je vlastně to 4D tvoření?
Každému je asi jasné, že ve 4D bude hrát zásadní roli čas. Není ovšem čas jako čas.
4D tvoření znamená doslova - Dejte Dětem Dobrý Dárek.
A co je to Dobrý Dárek?
Váš čas
+
jakákoliv činnost, kde zapojujeme pravou i levou ruku zrcadlově (třeba Kumihimo :))
Lidé kteří často používají obě ruce (ambidextři a leváci) , snadněji rozvíjí své talenty - pokud ovšem rozvoj jejich osobnosti nenaruší tlak společnosti (nebo i vlastní) na příliš brzké rozhodnutí se pro jednu ruku jako dominantní.
Fakta z moderní neurologie, z historie, fakt že děti se rodí jako ambidextři (obourucí) a fakt, že genetická pravorukost nebo levorukost nebyla nikdy věděcky prokázána, stejně jako statistika procentuálního zastoupením leváků a ambidextrů mezi nejúspěšnějšími lídry svých oborů (ať už se jedná o hudbu, sport, politiku nebo techniku) vyvrací teorii z 50. let dvacátého století o ambidextrii jako nižším vývojovém stupni evoluce. Více informací o těchto faktech najdete v sekci
Program Vycentrujse.cz.
Motorický homunkulus