Motorické aktivity

Představujeme vám motorické aktivity pro obě ruce, které jsou výbornou pomůckou pro symetrický rozvoj centrální nervové soustavy a jsou vhodné pro děti i dospělé. Většinu těchto pomůcek najdete v našem e-shopu www.jarmarok-obchod.cz

                                          KURURIN

nebo také Mokuru, je nová motorická hra z Japonska, spadající do kategorie "Fidget Toy". Kururin vytrénuje cit a rytmus v obou rukách a prstech. Při zachytávání pohybujícího se Kururinu je potřeba správné načasování a cit pro pohyb dřevěného válečku (Kururin musí být při zachycení co nejvíce ve vertikální ose) a pokud používáme jednotlivé prsty, zlepšujeme schopnost jejich ovládání nezávisle na zbylých, neaktivních prstech.

                                         KENDAMA

Kendama je další motorická aktivita z Japonska. V Japonsku má důraz na rozvíjení jemné motoriky a tím neuronových spojů v dětském mozku velkou tradici a proto není divu, že Japonci patří k nejinteligentnějším národům na světě. To potvrzují i Dr. Richard Linn a Dr. Tatu Vanhanen ve své knize "IQ and the Wealth of Nations" z roku 2002, kde zveřejnily výsledky svých měření IQ v různých zemích. Japonci mají hračky, které se dědí z generace na generaci a některé z nich si udržely oblíbenost po celá staletí.

c

                           KOLOTOČKA (Sit and Spin)

"Sit and Spin"-malý domácí kolotoč pro děti, oblíbený ve Spojených státech v 70. letech minulého století. Děti točení milují, protože ještě neztratili plný kontakt se svým podvědomím, kde je tento druh pohybu - točení kolem vlastní osy, uložen jako jeden z nejpřirozenějších pohybů pro člověka. O tom svědčí i tradiční slovanské tance, kde je točení různými způsoby zároveň ukázkou schopností člověka ovládat své tělo v prostoru. Točení kolem osy navozuje radostné, až euforické stavy a uvolňuje psycho-somatické bloky člověka. Říkalo se, že komu nedělá točení kolem své osy dobře, ten už kontakt se svým podvědomím ztratil. Dnes bychom řekli, že se stal  seriózním člověkem, přičemž pravý význam slova seriózní je - zapadající do série-sériový, nevybočující z určené normy, zpracovaný a zapadající do požadované množiny stejných .

                                  DARUMA OTOSHI

Daruma Otoshi je stará japonská hra pro děti, která vznikla z prastaré tradiční japonské hračky-panenky Daruma. Ta byla ztvárněna na památku zakladatele zenové tradice budhismu Bodhidharmy a svým majitelům měla nosit štěstí. Hra se skládá z hlavy Daruma, pěti barevných kamenů a kladívka. Cílem je pomocí kladívka postupně odsekávat jednotlivé kameny pod hlavou-Daruma, aniž by se sestava zbořila. Na podsekávání jednotlivých kamenů je potřeba cit v ruce a přesný švih. S naším programem Vycentrujse.cz budeme opět zapojovat obě ruce.

                                       KUMIHIMO

Kumihimo techniku používali japonští samurajové už ve starověku právě pro její vliv na vyrovnání mozkových hemisfér a podrobnosti o této technice najdete v sekci Kumihimo.